Story Mapping Training

Het verhaal van je klant in één oogopslag

€545,- (excl. BTW)

8,7

Inhoud van de Story Mapping Training

Je staart naar je Product Backlog en verschuift de prioriteiten opnieuw. Je kunt lastig kiezen welke items hoge prioriteit krijgen en welke lage. Elke dag verandert je gevoel daarbij ook weer, want je krijgt telkens nieuwe wensen door van je klant. Hoe moet je dan keuzes kunnen maken? 

Het lijkt wel alsof je klant het als een sport ziet om steeds weer met aanvullende eisen te komen. Denk je eindelijk het totaalplaatje te hebben, wordt alles weer overhoop gegooid. De backlog groeit en groeit, het overzicht ben je inmiddels kwijt. Hoe moet je waarde maximaliseren als de klant zelf niet eens weet wat hij nu eigenlijk wil? 

Wat je in dit geval kan helpen, is een Story Map: een tweedimensionale weergave van je Product Backlog, bedacht in 2005 door Jeff Patton. In de snel veranderende wereld waar we in leven is het heel logisch dat klantwensen snel veranderen. Je herkent het zelf misschien ook: als je jezelf wat tijd geeft om ergens over na te denken, denk je op een later moment nog aan details die je eerder vergeten was. Een Story Map is de ideale tool om een uitgebreider gesprek aan te gaan met je klant én het overzicht te behouden. 

Leerdoelen

In onze Story Mapping workshop leer je hoe je zelf een Story Map creëert. Alles wat je leert kun je direct na de training toepassen in je eigen werk. Dat maakt de training heel pragmatisch. En nog mooier: wanneer je een Story Map hebt gemaakt, gaat het schrijven van User Stories van een leien dakje. 

Voor wie?

Voor facilitators, team begeleiders, leiders, managers, developers en teamleden. Deze training is voor iedereen die in of met teams werkt en bij productontwikkeling of dienstverlening meer grip wil krijgen op de wensen van klanten, eindgebruikers en andere stakeholders. 

Programma Story Mapping Training

  • Wat zijn User Stories? 
    We bespreken de drie onderdelen van een User Story (wie, wat en waarom) en waarvoor je User Stories kunt gebruiken. Vanuit daar verdiepen we ons gedurende de dag in de drie elementen, om zo aan het einde weer terug te komen op de vraag: hoe schrijf je goede User Stories?
  • Wie is de klant? 
    Het eerste onderdeel van een User Story is “wie”. Door eerst helder te krijgen wie onze klant is, weten we ook wiens verhaal we gaan vertellen. We gebruiken hiervoor persona’s, een tool waarmee je je gemakkelijker in kunt leven in de wereld van je klant.
  • Story Mapping workshop 
    Het tweede onderdeel van een User Story is “wat”. We gebruiken de Story Mapping tool om het verhaal van de klant, die we eerder hebben bepaald, uit te werken. Met behulp van een fictieve casus verdiepen we ons in de context van de klant om op deze manier het verhaal te mappen in een Story Map. 
  • Prioriteren 
    Voordat we verder de diepte in gaan op klantwensen in de Story Map, prioriteren we de diverse wensen per categorie. Daardoor kunnen we gerichter inzoomen op relevante items en de minder relevante items nog even oppervlakkig laten. 
  • De échte behoefte achterhalen Nu gaan we dieper in op de hoogst geprioriteerde items door het “waarom” te achterhalen. Daarmee complementeren we ook de User Story: we weten hierna immers de “wie”, “wat” en “waarom”. Sommige items zullen door het inzoomen op de diepere lagen van prioriteit wisselen. Dat helpt ons bij de volgende stap. 
  • Een Minimum Viable Product bepalen 
    Nu we een overzicht hebben van de diverse klantwensen, prioriteiten en redenering daar achter, kunnen we ook bepalen wat echt essentieel is voor een eerste iteratie. We nemen daarin mee dat de eerste iteratie niet de enige is: er wordt nog doorontwikkeld aan het product nadat we een Minimum Viable Product (MVP) lanceren, maar die eerste versie moet wel al bruikbaar zijn. 
  • De Story Map levendig houden 
    Een Story Map kun je direct gebruiken als een tweedimensionaal Product Backlog. Als je dat doet, wil je de Product Backlog altijd levendig houden: de meest waardevolle wensen bovenaan, de items met lagere prioriteit onderaan. Daardoor werk je elke iteratie aan de meest waardevolle klantwensen. 

Kosten

  • De kosten voor deze Story Mapping Training bedragen €445,- exclusief BTW. Dit is inclusief alle opleidingsmaterialen, Unicorn Hub certificaat en drankjes/lunch.
  • Wil je de training in-company organiseren? Vraag dan een offerte aan en ontvang een offerte op maat.

Waarom Unicorn Hub?

Unicorn Hub is gespecialiseerd in het trainen en coachen van individuen, teams en organisaties die graag zelfstandig willen innoveren. Wij geloven dat iedereen innovatief kan zijn en dat dit een vaardigheid is die je met de juiste training kunt ontwikkelen.

Wij maken de theorie altijd praktisch toepasbaar voor jouw situatie zodat je direct na een training aan de slag kunt. Onze trainers hebben veel praktijkervaring waardoor de theorie tot leven komt in onze training.

Tijden en locatie

Onze trainingsdagen starten altijd om 09:30 uur en duren tot ongeveer 16:00 uur (inclusief lunch). De trainingen vinden plaats in Utrecht (Meeting Plaza).

Inschrijven Story Mapping Training

Schrijf je hieronder in voor deze training:


Unicorn Hub garandeert dat persoonlijke informatie die je verstrekt strikt vertrouwelijk wordt behandeld en niet aan derden zal worden verstrekt. Door middel van het boeken van deze training ga je akkoord met onze algemene voorwaarden.