Storytelling Training

Neem je publiek mee in je innovatie

€445,- (excl. BTW)

8,7

Waarom deze Storytelling Training?

Wil je weten je hoe je met een pakkend verhaal mensen meeneemt? Hoe je met een verhaal mensen raakt, betreft en activeert? Dan is dit de training voor jou.

De Storytelling Training helpt je om je publiek te raken, te betrekken en geactiveerd te krijgen voor jouw innovatie. Of je nu een presentatie geeft, een pitch of een onderonsje hebt met jouw publiek, het zijn allemaal momenten waar deze training goed van pas komt. 

Leerdoelen

Je leert in deze Storytelling Training wat de principes van verhaalontwikkeling en verhalen vertellen zijn. Je neemt je publiek mee op reis zodat zij daadwerkelijk betrokken worden in het verhaal en de kans op gedragsverandering groter is. Geen oldskool verkooptrucs, maar de relevantie zodanig duidelijk maken, dat je toehoorder het als een noodzakelijk goed ziet. Dit betekent dat je leert je publiek centraal te stellen en niet jezelf als presentator. Dit alles doe je door verbinding te maken met je publiek, op een ontspannen manier, waarin jullie het verhaal samen co-creëren.  

Voor wie?

Deze training is voor iedereen die met teams werkt en bij productontwikkeling of dienstverlening het publiek beter wil bereiken en de boodschap beter wil laten overkomen. 

Programma Storytelling Training

  • Wat is jouw verhaal?
    Vertellen en luisteren, wat werkt en wat werkt minder? Aan de hand van jouw eigen gekozen verhaal doen we eerste inzichten op. Je leert bijvoorbeeld gebruik maken van een tijdlijn als belangrijk element bij het vertellen van verhalen.

  • Waarom is verhalen vertellen zo belangrijk?

    Zolang de mensheid bestaat, vertellen we elkaar verhalen. Het is één van de belangrijkste kenmerken van een cultuur. De verbindende factor van verhalen heeft ervoor gezorgd dat culturen generatie op generatie voortleven. Ook in organisatieculturen spelen verhalen een belangrijke rol.

  • De kenmerken van een goed verhaal

    Een goed verhaal moet voldoen aan een aantal kenmerken die het verhaal laten uitblinken. We kijken niet alleen naar inhoud en kwaliteit, maar ook naar hoe je met jouw verhaal je publiek kan boeien en binden. Hoe ga je om met je karakters en hoeveel is genoeg? Wat is het plot en centrale thema waar het verhaal omheen is gebouwd? Welke belangrijke gebeurtenissen komen terug? Is er een duidelijke climax? Hoe is de setting of het decor?

  • Starten vanuit je doelgroep
    Verhalen vertellen kan op verschillende manieren. Of het nu een presentatie, een brief, een blog of een filmpje is, het is altijd goed om je eerst te verdiepen in je doelgroep. Aan de hand van een Empathy canvas leer je de blinde vlekken en worstelingen van jouw doelgroep kennen, zodat je verhalen met impact bouwt.
  • Van ‘er was eens’ tot ‘en ze leefden nog lang en gelukkig…’

    Hoe laat je alle elementen terugkomen in jouw verhaal? Welke veranderingen hebben er voor jou plaatsgevonden? Aan de hand van het Storytelling canvas werk je vanuit een duidelijke kernboodschap naar een pakkend einde.

  • Toepasbaarheid van storytelling bij jouw verandering of innovatie
    Je publiek in beweging krijgen begint door te erkennen dat het stap voor stap mag gaan. Wat is de verandering die je wilt bewerkstelligen en welke bewustwording of nieuwe inzichten spelen een grote rol? Hoe kunnen de besproken technieken helpen bij jouw verhaal en het vormgeven van je pitch/presentatie? 

  • Inspelen op de verbeeldingskracht

    Vernieuwing tot stand brengen gaat over het aanwakkeren van verbeeldingskracht. Iets dat er nog niet is, toch tot de verbeelding laten spreken is een startpunt voor verandering. Hoe creëer je zo’n verbeelding? Welke rol speelt voorstellingsvermogen of een visie op de toekomst hierbij? Aan de hand van een storyboard visualiseer jij jouw verhaal in 6 krachtige onderdelen.

  • Inspirerend spreken

    Tijd om je verhaal levendig te maken door het echt te doen! Non-verbaal weegt daarbij soms zwaarder dan verbaal. Dan is er ook nog zoiets als de onzichtbare interactie; je interne energie. Belangrijke onderdelen van het spreken omvatten dictie, intonatie en melodie. Hoe kan je deze nog beter inzetten? 

  • Afsluiting
    Nog één keer een verhaal vertellen met een leuke creatieve eindoefening. Hoe kijk je terug op de dag?

Kosten

De kosten voor deze training bedragen €445,- exclusief BTW. Dit is inclusief alle opleidingsmaterialen, Unicorn Hub certificaat en drankjes/lunch. 

Waarom Unicorn Hub?

Unicorn Hub is gespecialiseerd in het trainen en coachen van individuen, teams en organisaties die graag zelfstandig willen innoveren. Wij geloven dat iedereen innovatief kan zijn en dat dit een vaardigheid is die je met de juiste training kunt ontwikkelen.

Wij maken de theorie altijd praktisch toepasbaar voor jouw situatie zodat je direct na een training aan de slag kunt. Onze trainers hebben veel praktijkervaring waardoor de theorie tot leven komt in onze training.

Tijden en locatie

Onze trainingsdagen starten altijd om 09:30 uur en duren tot ongeveer 16:00 uur (inclusief lunch). De trainingen vinden plaats in Utrecht (Meeting Plaza).

Inschrijven Storytelling Training

Schrijf je hieronder in voor deze training:


Unicorn Hub garandeert dat persoonlijke informatie die je verstrekt strikt vertrouwelijk wordt behandeld en niet aan derden zal worden verstrekt. Door middel van het boeken van deze training ga je akkoord met onze algemene voorwaarden.